Autònoms de l’Anoia coneixen les oportunitats que ofereix el 2.0 als seus negocis

99

Aprendre i conèixer de primera mà quines oportunitats ofereix el 2.0 al col·lectiu dels autònoms ha estat l’objectiu principal d’una nova sessió organitzada per la sectorial dels autònoms de la Unió Empresarial de l’Anoia.

La jornada s’ha emmarcat dins del cicle de trobades anomenada “Cafè dels Autònoms”, un espai de trobades periòdiques, que se celebren cada dos mesos. L’objectiu d’aquestes jornades és la de posar en comú necessitats d’aquest col·lectiu per tal de debatre temes del seu interès, i a la vegada, donar consells i oferir formació especialitzada en el sector.

Sota el títol “Més enllà del 2.0: com les xarxes socials poden ajudar als autònoms”, la jornada ha emfatitzat com les xarxes socials són determinants per potenciar els negocis, però a la vegada, cal que hi hagi una bona estratègia al darrere.

La sessió -que ha comptat amb una quinzena d’assistents- ha anat a càrrec de Marc Mañé, periodista, assessor en xarxes socials, social media i community manager. Mañé va destacar la importància de ser a les xarxes per tal de donar visibilitat al negoci, però que no s’ha de confondre les xarxes socials en xarxes comercials. En aquest sentit, Mañé va aconsellar i va exposar diverses estratègies al col·lectiu segons el tipus de negoci que es dediquen, i quina plataforma social era la més idònia. Tot i això, l’assessor i community manager va afegir que no és del tot necessari que l’empresa sigui present a les xarxes
socials: “val més ser-hi en una i fer-ho bé, que no tenir tot de xarxes obertes i no ser constant”.

La propera sessió se celebrarà durant el mes de juliol.