Armand Monleón segueix escalant posicions; Roma i Haro es mantenen al podi

36

Els pilots de motos s’enfrontaven ahir divendres a la segona part de l’etapa marató després dormir malament i poc, al pavelló esportiu que l’organització havia habilitat per passar la nit, i haver de deixar a punt les seves motos, ja que, recordem que no disposaven de assistència mecànica.

La sortida de la cinquena especial del Dakar va ser diferent a la de la resta de jornades i va complicar les coses des del minut un. Els pilots van sortir en línia en grups de deu segons classificació de la jornada anterior. Armand Monleón sortia en el segon grup de pilots, els classificats entre el desè i el vintè lloc.

Per davant, i amb cansament acumulat després de dues jornades anteriors molt llargues i dures, tenien una especial de 345 km i un enllaç de 431 km.

Monleón segueix millorant dia rere dia i ahir finalitzava l’especial en 15è lloc a poc més de dotze minuts del primer classificat. Aquest bon resultat fa que el pilot d’Igualada escali dues posicions i se situï ara en la 17a posició de la classificació general del Dakar 2019.

Les llargues especials d’aquests primers cinc dies de cursa són els responsables de les hores acumulades durant els trams cronometrats, el pilot de l’equip Klicen KTM R2R Ral·li Dakar ha tardat 18 hores 24 minuts i 47 segons en recórrer els 838 quilòmetres d’especial.

Així explicava Armand Monleón com ha estat la segona part de l’etapa marató i la caòtica sortida en línia:

“Avui ha estat un caos des del primer segon. La sortida en línia ha complicat i molt les coses, tots els pilots volíem obtenir la millor posició perquè la pols no ens tapés visibilitat i no córrer més riscos dels necessaris, però no ha estat gens fàcil.
La tensió, la velocitat, la pols, les motos molt juntes, tots aquests factors feien que fos molt fàcil cometre un error i quedar-te fora de carrera. És una d’aquelles etapes que marquen la diferència i en què sortir d’una peça és clau per poder afrontar la segona part del ral·li “.

“A més, durant els últims quilòmetres de l’especial ens hem trobat amb dunes molt complicades i tot apunta que serà així durant la segona part del Dakar, pel que ens espera una setmana molt complicada. Com he comentat abans, avui era molt important acabar sencers, perquè hi ha hagut molts nervis i tensió des del principi i era fàcil deixar-te portar per aquest estat col·lectiu i cometre un error.
La moto està perfecta, jo em trobo bé i amb ganes d’arribar al campament per descansar i recuperar forces “, afegia Monleón.

Nani Roma i Àlex Haro es mantenen al podi

Per la seva banda l’osonenc Nani Roma i el seu copilat odenenc, Àlex Haro, es mantenen al podi tot i les complicacions de l’etapa d’ahir. Després de començar bé l’especial, van tenir un fort impacte contra unes rases i van punxar roda, cosa que ha dificultat la conducció. Més tard, a la segona part de la cursa, la parella catalana s’ha parat a ajudar el seu company d’equip, Stephane Peterhansel, “crec que és l’esperit d’aquesta cursa. Àlex i jo Hem decidit fer-ho perquè és el que ens agradaria que ells fessin. Som un equip, encara que sigui el buggy i nosaltres el 4×4, i aquí estem tots per intentar guanyar aquest Dakar “, relatava Nani Roma.

“Al final punxem una altra vegada. Tenint en compte tot el que hem viscut avui, és per estar contents amb el resultat”, afegeix. I és que malgrat totes les dificultats de la jornada, el pilot de Folgueroles va aconseguir acabar tercer en l’etapa, després de Loeb (Peugeot) i Al-Attiyah (Toyota), i mantenint el mateix lloc en la general, després del de Qatar i la seva company d’equip X-Raid, Peterhansel.

Avui dissabte és jornada de descans, tant per cotxes com per motos, i la competició es reprendrà demà diumenge, amb una etapa de 336 quilòmetres d’especial entre Arequipa i San Juan de Marcona.