Aquest estiu es reasfaltarà l’A-2 entre la Panadella i Esparreguera

63

El Ministeri de Fomento, a través de la Societat Estatal d’Infraestructures de Transport Terrestre (SEITT), ha adjudicat per 16,02 milions d’euros el contracte d’obra per a la rehabilitació del ferm en l’Autovia A-2 entre els quilòmetres 530,7 a 580,0. Es tracta del tram comprès entre la Panadella, al límit provincial amb Lleida, i Esparreguera. Les obres, llargament reivindicades pels municipis que recorre l’autovia, permetran renovar les característiques superficials del ferm i corregir els deterioraments estructurals que presenta. Caldrà col.locar un nou asfalt en una superfície total de 1.145.000 m2, amb una nova capa de trànsit de 3 cm de mircroaglomerat en calent. En el carril de més a la dreta -que usen els camions- s’hi posaran 15 cm de mescles bituminoses noves, com a mínim, perquè en els trams més deteriorats s’arribarà als 35 cm. Per a les obres caldrà sempre tallar un dels carrils, i des de Fomento avisen que es treballarà preferentment durant les nits.

Des de la inauguració dels diferents trams de l’autovia, mai s’hi ha fet un “rentat de cara”
intens. El tram de Cervera a Santa Maria del Camí va causar molta polèmica a causa de l’”Opció Nord”, projectada pel llavors Ministre d’Obres Públiques Josep Borrell el 1992. L’any 1999 l’Audiència Nacional va paralitzar les obres i no es van poder continuar fins al 2001 i per un altre lloc. Finalment, es va tallar la cinta d’aquest tram el 29 de juliol del 2004, gairebé 12 anys després del seu projecte. El tram que va des de Santa Maria del Camí fins a Igualada es va inaugurar el 2001, mentre que el tram que va  des d’Igualada fins a Martorell ja estava en funcionament des del 1990, va ser dels primers de l’autovia des de Madrid a Barcelona.