Aquest 2019 començaran les primeres actuacions de millora a la carretera B-224

23

El CTC de Masquefa va acollir divendres passat la presentació pública del projecte de millora de la carretera B-224. L’actuació, llargament reclamada pels municipis del territori i pel teixit empresarial anoienc, té com a objectius incrementar la capacitat de la carretera i millorar la mobilitat i la seguretat en aquest àmbit; i es preveu que durant aquesta primavera s’iniciïn ja els primers treballs; si bé el gruix d’aquests s’executarà durant el 2020. Xavier Boquete, alcalde de Masquefa, valorava positivament l’inici del projecte i assegurava que “la connexió entre Masquefa i Martorell és una de les més transitades i utilitzades pels nostres veïns. Per tot plegat, era imprescindible endegar aquesta obra que ens permetrà eradicar sense més demora l’inadmissible risc al volant que suposa avui en dia circular per la B-224”.

En aquesta línia, Boquete defensa que el desdoblament de la B-224 també suposarà “donar un salt qualitatiu quant a cohesió territorial i ens permetrà atraure noves empreses i generar nous llocs de feina qualitatius, quantitatius i de proximitat tant al municipi com a la comarca de l’Anoia”. Aquestes obres es faran en tres trams diferents:

Tram 1: Sant Esteves Sesrovires-Martorell En aquest tram s’hi executaran dues actuacions diferenciades: primer, l’habilitació d’un nou gir a l’alçada de la Masia Bach-Àgora amb noves mesures de seguretat; i segon, el desdoblament de la carretera B-224 entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell. El projecte, a més, també preveu una rotonda elevada sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 de grans dimensions.

Tram 2: Masquefa A la BV-2241 s’hi durà a terme un condicionament total del vial amb l’objectiu de, mantenint el traçat actual, ampliar la capacitat de la carretera amb noves cunetes. Els treballs és previst que s’executin el 2020 i suposaran una inversió de 4 milions d’euros. Finalment, a la variant de Masquefa s’habilitarà un separador de fluxos; i en paral·lel al camí verd habilitat per l’Ajuntament s’hi instal·larà un sistema de contenció amb barreres.

Tram 3: variant entre Vallbona d’Anoia i Masquefa El tram entre Piera i Vallbona d’Anoia serà sotmès a una reforma integral i a una millora del paviment asfàltic que permetrà, entre d’altres, augmentar la seguretat en aquest tram i connectar aquest municipi amb Vallbona d’Anoia i Masquefa sense necessitat d’accedir per l’interior de la vila.