Aprendre anglès tot fent plàstica, al Gabriel Castellà

0

PILE-Gabriel-Castellà.JPG Una de les millors maneres d’aprendre una llengua és utilitzant-la en el dia a dia, de manera instrumental, segons que han constatat diversos estudis. Des d’aquest curs, a l’escola Gabriel Castellà d’Igualada és possible aprendre-hi anglès tot fent plàstica, en tant que és un dels únics 170 centres educatius de tot Catalunya que compta amb un Pla Integral de Llengües Estrangeres (PILE) de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el qual els alumnes de 3r. i 4t. fan les classes de plàstica exclusivament en anglès, aconseguint que la llengua no sigui una barrera en l’aprenentatge. Els nens i nenes de l’escola, doncs, complementen les hores curriculars d’anglès amb aquesta mena d’immersió lingüística durant l’assignatura de plàstica, en què aprenen tot un seguit de tècniques pictòriques, treballen el sentit estètic, coneixen com s’empren diversos materials i estudien els principals artistes catalans i universals. En el marc d’aquest pla, de fet, d’aquí a uns dies visitaran el Museu Picasso de Barcelona, per poder conèixer de prop l’obra de l’artista malagueny i realitzar-hi un parell de tallers relacionats, tot perfeccionant el seu anglès. Amb aquesta actuació, el Gabriel Castellà mira de dotar als alumnes d’una competència comunicativa òptima que els permeti de fer un ús efectiu de la llengua en situacions quotidianes, així com despertar-los la curiositat per l’aprenentatge de l’anglès. L’escola, l’única pública d’Igualada que realitza la sisena hora, ha estat supervisada aquesta setmana per la Generalitat de Catalunya per determinar si estava assolint els objectius fixats pel pla, i n’ha aconseguit un ampli reconeixement. A més, també ha iniciat els tràmits perquè un auxiliar de conversa anglòfon reforci encara més la presència a l’aula de la llengua de Shakespeare. A banda d’aquesta iniciativa lingüística, el Gabriel Castellà també complementa la formació dels seus alumnes amb un pla musical consistent en dues classes setmanals de mitja hora de violí, així com amb el programa d’apadrinament lector, iniciat ja al curs 2008-09, consistent en aparellar els alumnes de P5 a 6è. al llarg de la primera mitja hora del matí.