Al·legacions de la Plataforma de la Vegueria Penedès al Quart Cinturó

84

El passat 19 de juny el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) va publicar l’inici del període d’informació pública, durant 45 dies (fins al 24 de setembre), del Pla director urbanístic d’infraestructures (PDUI) de la ròtula Martorell-Abrera, corresponent al Quart Cinturó de Barcelona.

El PDUI articula els sistemes viari i ferroviari i conjuga aquestes infraestructures amb l’objectiu de millorar la connectivitat territorial i reduir l’impacte ambiental de la mobilitat, en un àmbit molt tensat per la seva condició de lloc cruïlla i de porta de la regió metropolitana. Aquesta articulació té una incidència sobre el Penedès, i “per això ens cal presentar les corresponents al·legacions”, ha explicat en roda de premsa Fèlix Simon, portaveu de la Plataforma de la Vegueria Penedès (PVP). A la trobada també hi era Pep Solé, membre anoienc de la plataforma i exalcalde d’Òdena.

Les al·legacions presentades per la plataforma penedesenca són les següents:

1- No acceptar cap al Penedès l’autovia “Quart Cinturó”, és a dir una via que serviria perquè milions de vehicles tan sols utilitzessin el Penedès per passar de nord a sud del país. És una via redundant respecte l’AP7. Això no treu la millora de les carreteres existents per dotar de bona accessibilitat a la zona de Masquefa-Sant Llorenç d’Hortons, com proposem per tota la Vegueria.

2- Reclamar una revisió del sistema del flux de mercaderies per ferrocarril de tota la península, de manera que l’eix vertebrador passi, des del sud cap a Igualada i Barcelona, formant una variant respecte a la intensa zona metropolitana entre Tarragona i Barcelona i el seu espai de connexió molt saturat. És un greu error de planificació proposar que tota la circulació de mercaderies de la península es connecti amb Europa passant pel corredor ferroviari de Tarragona a Castellbisbal.

3- Preveure una plataforma intermodal de connexió tren/carretera en aquesta Ròtula de Martorell-Abrera.

Des de la PVP fan una crida ” a totes les institucions i agents socials de la Vegueria Penedès perquè estudiïn la nostra proposta i s’hi adhereixin si així ho creuen adient. Ja hem dit anteriorment que la planificació, gestió i qualitat de les infraestructures han de tenir una visió global, si el que volem realment és millorar la capil·laritat interior viària i ferroviària i potenciar l’accessibilitat externa del Penedès”.