Aigua de Rigat i Creu Roja s’alien contra la pobresa energètica

37

Aigua de Rigat ha llançat una campanya per animar els seus usuaris a passar-se a la factura digital i contribuir així a reduir el consum de paper i la producció de residus. L’usuari no només podrà rebre les factures de forma digital sinó també la resta de correspondència relativa al servei li podrà arribar a través de correu electrònic. D’aquesta manera, a més, la comunicació és més efectiva i immediata.

Sota el lema “Cada gest, sostenible”, l’empresa ha elaborat una campanya que posa el focus en la sostenibilitat medi ambiental i social. D’una banda, la companyia promou reduir el consum de paper alhora que es disminueix la generació de residus, la qual cosa té un impacte directe en la sostenibilitat del planeta. De l’altra, Aigua de Rigat destinarà l’estalvi que suposa deixar d’enviar aquesta correspondència a una causa social: el Programa de Pobresa Energètica de Creu Roja. La companyia va destinar 15.000 euros l’any 2018 a fons socials a 6 municipis de la comarca de l’Anoia on dona servei, de forma que 98 llars en situació de vulnerabilitat econòmica van pagar zero euros pel seu servei d’aigua.

Per tal de facilitar el tràmit als seus usuaris, la companyia ha posat en marxa el lloc web www.holafacturadigital.com, des d’on es pot omplir un senzill formulari. Un web on, a més, es pot veure en temps real el nombre de persones que han decidit fer el pas definitiu cap a la correspondència digital.

Amb la campanya “Els boscos, vius. I la correspondència, digital”, Aigua de Rigat espera assolir un increment significatiu dels usuaris que es passen a la factura electrònica i, d’aquesta manera, fer entre tots i totes un gest important per a la sostenibilitat del planeta. Actualment, el 23% dels titulars d’un contracte amb la companyia subministradora d’aigua ja han fet el pas a la factura digital i David Gall, el seu gerent, posa l’objectiu en 1.500 noves altes.

El Programa de pobresa energètica de la Creu Roja
La pobresa energètica és un fenomen a l’alça a Catalunya. Actualment afecta el 10% de la població, xifra que s’ha duplicat des de 2008, segons alerten l’Aliança contra la Pobresa Energètica i la Taula d’entitats del Tercer Sector Social.

L’indicador de pobresa energètica de l’Observatori de la Creu Roja ha augmentat gairebé 40 punts en 7 anys, passant del 42% el 2011 al 79,3% el 2018. De fet, la Creu Roja a Catalunya ha atès el 2018 més de 760 persones afectades per la pobresa energètica i hi ha destinat més de 150.000 euros per donar-hi una atenció integral més enllà del pagament de factures. D’aquesta manera, s’han dut a terme activitats de dignificació de les condicions de vida, com ara arranjaments de les llars, o accions preventives a través de tallers de sensibilització i conscienciació per l’estalvi en els consums. També s’han fet acompanyaments de persones en risc d’exclusió social en els tràmits per la sol·licitud de bonificacions d’aigua, per exemple, a banda de la revisió de contractes i millora de les condicions.