Actitud, aptitud, què triem?
A

7 de juny de 2017

Les noves tendències en el mercat de treball, ens indiquen que l’actitud pren rellevància front l’aptitud, entenent aquesta com el talent , l’habilitat o no de saber fer una determinada cosa i l’actitud, la forma de com enfrontem diferents situacions i la capacitat de resoldre-les. Les empreses a l’hora de contractar valoren: formació , preparació i experiència. Es troben però, que els joves per poder accedir al mercat de treball no disposen d’experiència. Des del meu punt de vista la formació és molt important, l’experiència també, però, no per no tenir-la se’ls hi ha de negar un lloc de treball.

El que si és important és l’actitud que tenen davant un lloc de treball, la il·lusió que tenen de poder-hi accedir, la predisposició que tenen sobre l’aprenentatge i de posar en pràctica tot allò que han aprés. És veritat que sortiran tipus de feina, que actualment encara no sabem quines seran i que per cobrir-les, es requeriran professionals ben qualificats i amb una sèrie de competències que els ajudin a realitzar amb èxit la seva feina. La formació serà important però, soc de l’opinió que perdrà pes i guanyaran les competències, tant les tècniques com les emocionals, que ajudin a desenvolupar bé la professió.

Si la persona té l’actitud adequada, podrà aprendre, desenvolupar habilitats, tenir orientació al repte i suplir les seves mancances tècniques amb l’actitud que li permeti tirar endavant i aprenent de cada procés. Les empreses cada vegada volen més aquests per fils, ja que tenen una bona base establerta en l’actitud, a la qual es pot afegir tot el coneixement i “saber fer” necessari. Per contra, un bon candidat pel que fa aptitud però pobre en actitud pot ser poc beneficiós i fins i tot perillós per a l’organització a mig i llarg termini. Les empreses necessiten canviar i adaptar-se a les noves maneres de treballar, temps, etc. i un treballador així pot convertir-se en un llast al no tenir aquest “voler fer”.

“L’actitud és una petita cosa que marca una gran diferència”: Winston Churchill.

 

Eva Panicello

Compartir

Deixa un comentari

L'Enquesta

T'atenen en català en els comerços on vas habitualment?

Ja no s'accepten vots en aquesta enquesta