7 docents dels Maristes Igualada participen en un grup de treball de neuroeducació

205

Des del mes de desembre, un grup de 7 docents de Maristes Igualada ha participat de forma molt activa en el grup de treball de Neuroeducació organitzat per la FUB i dirigit per Maria Navarrete, professional amb una àmplia trajectòria en el món de la gimnàstica emocional i coneixements profunds basats en les seves titulacions (Màster en Neuroeducació i Optimització de Capacitats per ISEP Bcn, Màster en Educació Emocional i Benestar per la UB, entre d’altres) i Toni Tubio, responsable de la part TIC del programa, gràcies també a la seva dilatada experiència tant en el camp formatiu com en el tecnològic.

Aquest grup de treball l’han integrat persones provinents de diversos àmbits educatius, formals, no reglats, responsables d’alumnat d’infantil, primària, ESO i fins i tot d’adults de diferents punts de la Catalunya central. Durant un seguit de sessions de més de dues hores de durada cada vegada, s’ha treballat la part teòrica de la neurociència i la seva implicació en la neuroeducació i, un cop cadascú al seu lloc de treball, s’han posat a la pràctica els coneixements adquirits a través d’activitats creades pels mateixos participants a la formació, les quals han estat posteriorment valorades durant les sessions a Manresa.

Cal dir que els resultats d’aquestes activitats planificades i portades a la pràctica a les aules de Maristes han estat altament satisfactoris. De fet, ho han estat tant, que ja s’ha establert un grup de treball intern al centre per planificar la manera de donar un enfocament neuroeducatiu a la tasca diària del professorat, per tal que l’alumnat es vagi fent conscient de com el seu cervell funciona a l’hora d’aprendre continguts, però també conductes, emocions i hàbits, a la vegada que se’ls dóna l’oportunitat de fer-ne una reflexió que doni pas a la millora.

Lluny de pensar que ja són experts en la temàtica de la neuroeducació, aquest grup de mestres dels Maristes ja estan buscant la manera de poder ampliar la seva formació de cara al curs vinent i, d’aquesta manera, anar ampliant l’abast de la implantació d’aquesta nova manera d’enfocar els processos d’ensenyament-aprenentatge.