Vilanova reedita la campanya Barris Antics “molt per descobrir, molt per oferir”
V

30 de maig de 2016

presentació llei de barrisAquest dijous s’ha presentat a Barcelona la sisena edició de la campanya de dinamització comercial de Barris Antics “molt per descobrir, molt per oferir”. A la campanya d’enguany, pensada per dinamitzar el comerç en els centres històrics de les poblacions adherides, hi participen 32 municipis catalans, entre els quals hi ha novament el casc antic i el Camp del Rei de Vilanova del Camí.

Fins a la ciutat comtal es van desplaçar l’Alcaldessa de Vilanova del Camí, Vanesa González i la tècnica i coordinadora de Llei de Barris al municipi, Isabel Egea i Anna Castro, respectivament, per participar en aquest acte que va reunir un centenar de persones d’arreu de Catalunya.

La Consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Meritxell Borràs, va presidir l’acte en queè hi van intervenir el Secretari d’Habitatge i Millora Urbana, Carles Sala, Mònica Rucabado, coordinadora del Pla de Barris de l’Ajuntament del Vendrell i Andreu Pujol, un dels guanyadors de la darrera edició de la campanya. També van intervenir el Secretari Institucional de PIMEC Comerç, Enric Calvo i el Secretari General de la Confederació de Comerç de Catalunya.

Durant l’acte es van projectar diferents audiovisuals per presentar la campanya i per recollir les experiències tant del comerç que hi participa i com de les persones que gaudeixen dels premis d’aquesta campanya.

L’acte es va acabar amb un tast gastronòmic ofert pels ajuntaments assistents. Vilanova del camí hi va aportar un assortir de fruits secs artesans de l’empresa local Mas d’en Nogués.

Des de fa quatre anys, l’Ajuntament de Vilanova del Camí, convoca i convida els comerços del casc antic i el Camp del Rei a participar a la campanya, que sempre ha tingut molt bona acollida.

Entre tots fan un lot de regals que després es sorteja entre els municipis adherits. L’Ajuntament hi incorpora també un obsequi turístic, sovint una passejada per l’entorn natural de Vilanova que inclou Els Esgavellats, i un dinar en un restaurant del municipi.

Cada poble repartirà 32 paquets turístics per a dues persones, un per cada municipi participant. Els guanyadors podran gaudir d’experiències en gastronomia, nits d’hotel, espectacles, esports, visites guiades…

La   campanya “Barris antics. Molt per descobrir, molt per oferir” es   durà   a terme conjuntament a Arbúcies, Balaguer, Besalú, Calafell, Caldes de Montbui, Centelles, Cervera, El Vendrell, Falset, Figueres, Hostalric, La Bisbal d’Empordà, La Pobla de Segur, La Selva del Camp, Les Borges Blanques, L’Arboç, Llagostera, Lleida, Mediona, Mollerussa, Móra d’Ebre, Roda de Ter, Roses, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Quintí de Mediona, Solsona, Súria,Torelló, Tortosa, Ulldecona, Vic i Vilanova del Camí. En total, trenta-dos barris antics que tenen en marxa un Pla de Barris.

Aquesta serà la sisena experiència de treball conjunt entre municipis de les quatre demarcacions catalanes. La campanya té com objectiu principal promoure la dinamització del comerç de proximitat als nuclis antics. La idea va sorgir del grup de treball de comerç, de la subxarxa de nuclis antics de barris amb projectes, constituït amb l’objectiu de compartir estratègies i accions per abordar reptes conjunts. L’objectiu de les actuacions comunes és guanyar força i potenciar el seu ressò.

Comparteix l'article:

L'Enquesta

Llegeixes els llibres que et regalen per Sant Jordi?