Unes 100.000 persones passen per una edició escurçada del Rec.0

59

Igualada ha viscut tres dies intensos on el barri del Rec s’ha transformat en un gran espai comercial molt singular. El públic ha respost molt favorablement al tancament de dimecres i ha optat per repartir-se entre dijous, divendres i dissabte, mostrant les ganes de Rec entre els assistents. A l’espera de tancar dades finals, es fa palès que el Rec.016 ha estat una de les edicions més esperades i es confia continuar amb la tendència de les darreres edicions amb una assistència d’unes 100.000 persones en els tres dies.

L’aposta pel disseny independent i la moda catalana es consolida i entra en perfecte equilibri amb l’oferta de grans marques de nivell internacional. Un total de 100 marques, entre les quals Levi’s, Adidas, Mango, Camper o IKKS, de les més consolidades o Nice Things, Sita Murt, Punto Blanco, Kickers, Sebago, Javier Simorra, Antonio Miro, Textura, Kaotiko Barcelona o Castañer, han valorat molt positivament la seva estada al Rec.016 ja que han pogut entrar en contacte directe amb nous públics, en alguns casos donar-se a conèixer i en d’altres observar els comportaments dels seus seguidors per tal de millorar o aportar coses noves a les seves botigues full price. El Rec.0 doncs, també es consolida com a banc de proves de retail per algunes empreses.

Més enllà de la moda, al Rec.016 hem gaudit d’una extensa oferta musical i artística, en els tres escenaris repartits per tot el circuit. Intana, Maïa Vidal, Black Kiss Superstar o Shadow Sessions van acumular una gran audiència amb ganes de divertir-se i passar-ho bé. Hem gaudit de jam sessions de swing, de dansa urbana i de tallers infantils a l’espai Reckids. Les marques aposten, cada cop més, per participar d’aquesta programació i d’aquesta manera han sumat amb concursos, sortejos, tallers i tot tipus d’accions per atraure el seu públic.

El Rec Street Food ha jugat un paper clau en aquest sentit, esdevenint un festival gastronòmic en sí mateix, amb la oferta de food trucks, uns 35 en aquesta edició. Els patis de food trucks s’han omplert de gastrònoms ocasionals, tot i les baixes temperatures.

Agrair també la col·laboració i la tasca de dinamització dels nostres patrocinadors, Bodegues Torres, Pastoret i els dos espais Estrella Damm, patrocinador oficial del Rec.0, present des dels seus inicis l’any 2009.

Rec.0 Experimental Stores va néixer l’any 2009 de la mà de professionals del món del disseny i la comunicació per reivindicar el patrimoni del barri del Rec d’Igualada. En aquests set anys s’ha convertit en un festival de referència del món de la moda i de la cultura, amb la singularitat de donar vida a un patrimoni industrial únic a Catalunya. En la passada edició, celebrada el maig del 2017 van passar pel Rec.0 unes 120.000 persones.